Gabriel Synnaeve

Publications :

Publications HAL de Gabriel,Synnaeve

2018

Communication dans un congrès

titre
End-to-End Speech Recognition From the Raw Waveform
auteur
Neil Zeghidour, Nicolas Usunier, Gabriel Synnaeve, Ronan Collobert, Emmanuel Dupoux
article
Interspeech 2018, Sep 2018, Hyderabad, India. ⟨10.21437/Interspeech.2018-2414⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01888739/file/Zeghidour_USCD_2018_End2end_from_wav.Interspeech.pdf BibTex
titre
Learning Filterbanks from Raw Speech for Phoneme Recognition
auteur
Neil Zeghidour, Nicolas Usunier, Iasonas Kokkinos, Thomas Schatz, Gabriel Synnaeve, Emmanuel Dupoux
article
ICASSP 2018 – IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing, Apr 2018, Calgary, Alberta, Canada
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01888737/file/1711.01161.pdf BibTex

Pré-publication, Document de travail

titre
TorchCraft: a Library for Machine Learning Research on Real-Time Strategy Games
auteur
Gabriel Synnaeve, Nantas Nardelli, Alex Auvolat, Soumith Chintala, Timothée Lacroix, Zeming Lin, Florian Richoux, Nicolas Usunier
article
2018
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01436134/file/1611.00625v2.pdf BibTex

2016

Chapitre d’ouvrage

titre
StarCraft Bots and Competitions
auteur
David Churchill, Mike Preuss, Florian Richoux, Gabriel Synnaeve, Alberto Uriarte, Santiago Ontañón, Michal Certicky
article
Newton Lee. Encyclopedia of Computer Graphics and Games, Springer International Publishing, pp.1-18, 2016, 978-3-319-08234-9. ⟨10.1007/978-3-319-08234-9_18-1⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01436110/file/ecgg16_chapter-sc_competitions.pdf BibTex

2015

Article dans une revue

titre
Multi-scale Bayesian modeling for RTS games: an application to StarCraft AI
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games, IEEE Computational Intelligence Society, 2015, ⟨10.1109/TCIAIG.2015.2487743⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01228961/file/main.pdf BibTex

2013

Article dans une revue

titre
A Survey of Real-Time Strategy Game AI Research and Competition in StarCraft
auteur
Santiago Ontañon, Gabriel Synnaeve, Alberto Uriarte, Florian Richoux, David Churchill, Mike Preuss
article
IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games, IEEE Computational Intelligence Society, 2013, 5 (4), pp.1-19
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00871001/file/survey.pdf BibTex

2012

Communication dans un congrès

titre
A Dataset for StarCraft AI & an Example of Armies Clustering
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
Artificial Intelligence in Adversarial Real-Time Games 2012, Oct 2012, Palo Alto, United States. pp 25-30
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00752893/file/workshop.pdf BibTex
titre
Special Tactics: a Bayesian Approach to Tactical Decision-making
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessière
article
Proceedings of the IEEE Conference on Computational Intelligence and Games, Sep 2012, Granada, Spain. pp.978-1-4673-1194-6/12/ 409-416
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00752841/file/SpecialTactics.pdf BibTex
titre
A Bayesian Tactician
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
Computer Games Workshop at ECAI 2012, Aug 2012, Montpellier, France. pp. 114-125
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00752868/file/BayesianTactician.pdf BibTex

Thèse

titre
Programmation et apprentissage bayésien pour les jeux vidéo multi-joueurs, application à l’intelligence artificielle de jeux de stratégies temps-réel
auteur
Gabriel Synnaeve
article
Informatique et théorie des jeux [cs.GT]. Université de Grenoble, 2012. Français. ⟨NNT : 2012GRENM075⟩
Accès au texte intégral et bibtex
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00780635/file/29588_SYNNAEVE_2012_archivage.pdf BibTex

2011

Communication dans un congrès

titre
A Bayesian Model for Plan Recognition in RTS Games applied to StarCraft
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessière
article
Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference (AIIDE 2011), Oct 2011, Palo Alto, United States. pp.79–84
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00641323/file/aaai.pdf BibTex
titre
A Bayesian Model for RTS Units Control applied to StarCraft
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
Computational Intelligence and Games, Aug 2011, Seoul, South Korea. pp.000
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00607281/file/BayesianUnit.pdf BibTex
titre
A Bayesian Model for Opening Prediction in RTS Games with Application to StarCraft
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
Computational Intelligence and Games, Aug 2011, Seoul, South Korea. pp.000
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00607277/file/OpeningPrediction.pdf BibTex
titre
Kinetic Models and Qualitative Abstraction for Relational Learning in Systems Biology
auteur
Gabriel Synnaeve, Katsumi Inoue, Andrei Doncescu, Hidetomo Nabeshima, Yoshitaka Kameya, Masakazu Ishihata, Taisuke Sato
article
BIOSTEC Bioinformatics 2011, Jan 2011, Rome, Italy
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00607296/file/bioinformatics_biostec_2011.pdf BibTex

2010

Communication dans un congrès

titre
Bayesian Modeling of a Human MMORPG Player
auteur
Gabriel Synnaeve, Pierre Bessiere
article
30th international workshop on Bayesian Inference and Maximum Entropy, Jul 2010, Chamonix, France
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00538744/file/paper_54.pdf BibTex